جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۴۶:۵۷

توسعه ظرفیت‌های دریایی در استان‌های ساحلی اولویت دارد

باشگاه خبری فراساحل: دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی گفت: توسعه فناوری و اقتصادی در حوزه دریا مستلزم توجه به ظرفیت های دریایی در استان‌های ساحلی است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، محمدسعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با اشاره به اینکه نیاز هر کشور توسعه بازار را در پی خواهد داشت گفت: چیزی در حدود 12 مایل از نوار ساحلی در اختیار کشورهای ساحلی قرار دارد و مابقی دریاها تقریبا مشاع است لذا به این صورت نباید پنداشت که تنها خشکی‌ها متعلق به ما است. باید بدانیم دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها می‌توانند در اختیار کسانی قرار گیرد که فناوری‌های پیشرفته در اختیار دارند و با این فناوریها، از فرصت‌های موجود در دریاها استفاده می‌کنند.


سیف در ادامه با اشاره به کشورهایی همچون آسیای میانه که به خشکی محدود می‌شوند بیان کرد:  چیزی در حدود 400 تا 500 میلیون نفر در آن جمعیت متمرکز هست راهی به سمت دریا ندارند و کل ارتباط آنها با کشورها تنها از طریق دیگر کشورها صورت می‌گیرد. بنابراین با وجود اینکه ما از این مزیت الهی بهره مندیم باید بتوانیم بیش از پیش موفق تر عمل کنیم. وی با تاکید به لزوم فناوری‌های پیشرفته دریایی گفت: دریای عمان تا چند هزار متر عمق دارد و طبیعتا لزوم دستیابی به فناوری‌های آب های عمیق دو چندان می‌شود. از طرفی بحث منابع دریایی نفت و گاز خلیج فارس به دو قسمت شمال و جنوب تقسیم می‌شود و پارس جنوبی که حدود 7 تا 8 درصد گاز دنیا را در خود ذخیره کرده به عنوان یک منبع مشترک است که اگر هر چه سریع تر بتوانیم از آن برداشت کنیم، استفاده بیشتری خواهیم داشت.


دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی به کشورهایی که با خشکی محصور شده‌اند اشاره و بیان کرد: دریاها می‌توانند هر کشوری را با کل دنیا مرتبط کنند و همانطور که مشهود است ارتباط با سایر کشورها از طریق دریا به مراتب بیشتر و ملموس تر از طریق خشکی است. سیف با بیان اینکه تا کنون با وجود پیشرفت علم به متوسط عمق دریا نرسیده ایم افزود: کارهای علمی بسیاری وجود دارد که می تواند در اقتصاد کشور ایفای نقش کند. با توجه به اینکه ایران از نظر رشد علمی در بخش مهندسی دریا رتبه یازدهم را در بین کشورها داراست اما از نظر تولیدات و حجم درآمد در رتبه بالایی نیست.



  کد خبر : 2098
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :